vrijdag 22 februari 2013

Nog 2 weken

Hallo iedereen,
Hier zijn we weer met wat nieuwtjes, veel valt er niet te vertellen alleen dat we binnen 2 weken terug naar België komen, dus volgende week stilaan beginnen met een beetje in te pakken van hetgeen mee naar huis moet en hier blijft.
Maandag zijn we met Atik de naaister naar Singaraja gereden om stof te kopen voor een paar hemden te laten maken voor Robert, zie ik daar toch prachtige zijde liggen, dus ineens meegenomen om een rokje te laten maken, Robert zag het zeg dat is ook goed voor een hemd voor mij, dus er moest onderhandeld worden en Atik maar lachen, goed onderhandelaar zei ze nadien, ja als je hier 6 maand bent moet je dat wel doen.
Atik heeft nog 2 weken om alles klaar te krijgen want dan is het terug richting België, dus zie maar dat de temperatuur wat beter wordt tegen dan.
Maandag avond waren we uitgenodigd in de hotel school Pansophia, we zijn daar de vorige jaren ook al geweest, ze komen ons altijd ophalen met de auto van de school.
De studenten moeten koken en andere opdienen, Robert en ik werden gescheiden we moesten ieder met een andere partner gaan, beide hadden we vrouwelijke partners, de jongen die ons moest ontvangen was zo nerveus ik verstond er niets van maar we werden toch naar een tafeltje gebracht.
We kregen de menu, ik bestelde een cocktail " Lovina Sunset " ik zag de jongen komen en dacht oei mijn witte broek, niets gebeurd alleen het tafelkleed zag wel helemaal rood!!!, het glas was niet zo eenvoudig om neer te zetten.
We kregen een fijn voorgerechtje met garnalen en groentjes, dan een lekkere bloemkool soep, nadien een heerlijke kipfilet met een lekker sausje en gekookte aardappelen, die heb ik in 6 maanden niet meer gegeten, als nagerecht heb ik agar-agar genomen, dit is een plantaardig uit zeewier vervaardigd geleer- of bindmiddel voor de bereiding van o.a. vruchtenpudding en gelei, Robert heeft ijs met vruchten genomen.
We moesten noteren wat er verkeerd was gegaan en dit werd dan later in de klas besproken, nadien zei Ibu Puji, Rita je moet sevens iets zeggen, dacht oei maar het vlotte goed, gelukkig in het Engels in het Indonesisch zou het niet zo goed gaan denk ik.

We ontmoeten verschillende personen die we al kenden, ook Pak Putu heeft iets te doen met de toeristen dienst, we deden het zo goed denk ik dat we woensdag al mochten terug komen, deze groep deed het opmerkzaam veel beter dan de vorige alhoewel het ook hun eerste keer was, niet nerveus of zo.
Ik kreeg een jonge leraar Japans als partner en Robert een jonge dame die Engelse les gaf, denk dat het goed vlotte tussen die twee want er werd wat afgelachen en gekletst.
Ik dacht ik bestel een andere cocktail dan is het in een ander glas een beetje eenvoudiger voor de jongen "Blue Lagoon " vergeet ik toch te zeggen niet te veel alcohol erin, het was een prachtig blauw kleurtje en als je weet dat ik iets zoet drink als limonade !!!, was ik blij dat de soep en ander eten kwam, heb hetzelfde gegeten als de andere dag.
Het waren twee fijne avonden en morgenavond zijn we weer gevraagd, kreeg van iemand de melding dat we BBB's zijn Bekende Belgische Balinezen, vind dit wel goed gevonden.
De foto's zijn door een paar jongens gemaakt die van de eerste dag is wel wat bewogen zoals jullie kunnen zien.
Gisteren is Robert naar Dr Gigi geweest, de tandarts Dr Hilda flinke dame dus alles weeral in orde met de tandjes, hij kwam rond 13.00 uur terug, heel druk op de baan, ineens moest hij stoppen voor een vrachtwagen die moest remmen, een jonge man wilde nog snel voorbij want natuurlijk niet lukte, dus Robert met de motor tegen de grond, gelukkig niet de kant van zijn slecht been, hij heeft wel een tik tegen zijn helm gekregen van een tegenligger of zo maar verder niets, gelukkig maar.
Tegen de avond begon zijn nek pijn te doen, dus ik ingesmeerd met Silver Clove, kruidnagel balsem, deze morgen heeft Robert me naar de Indonesische les gebracht en komen halen, toch maar voor alle zekerheid onze massage dame Iluh hem eens goed onderhanden laten nemen want hij was zo een beetje geradbraakt deze morgen, nadien zal het wel beter gaan hoop ik.
Groetjes en tot volgende week dan zal het al wel inpakken geblazen zijn denk ik.
Rita & Robert

2 opmerkingen:

  1. och ja die school dat blijft toch altijd leuk om te doen, zelfs nu Agus er niet meer op school zit weten ze jullie dus toch te vinden.
    Tijd gaat snel, maar over een half jaar zit je daar weer en ook dat half jaar gaat snel.
    Sterkte met het opruimen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marian & Henk,
    Ja vind het ook altijd wel fijn er naar toe te gaan, vandaag 2 weken zijn we al terug in België en hoop tegen dan dat het weer wat beter is en enkele weken later dan volgen jullie ook weer.
    Dat opruimen zal hier wel lukken ben anders gewoon van een aantal maanden geleden héé
    Gr R & R

    BeantwoordenVerwijderen